Vyžiadajte si odbornú konzultáciu

Čo robiť v prípade, ak vykurovací systém Viessmann zobrazí poruchu?

Vyžiadajte si odbornú konzultáciu
Bild: © stoatphoto / Shutterstock.com

Vykurovací systém Viessmann vykonáva svoju prácu takmer nepozorovane. Všimneme si ho až vtedy, keď sa vyskytnú poruchy a v miestnostiach zostane chladno. Ak sa na vykurovacom systéme Viessmann vyskytne porucha, zobrazí sa hlásenie o poruche. V nasledujúcom texte vysvetlíme, ako najlepšie postupovať v prípade takéhoto hlásenia a čo je potrebné dodržiavať.

Čo robiť v prípade chybového hlásenia

V zásade platí: ak sa s vaším vykurovaním Viessmann niečo pokazí, ide o poruchu vykurovacieho systému. Môže ísť o poruchu alebo chybnú funkciu. V každom prípade by sa nemala ignorovať. V najhoršom prípade môže mať vážne a nákladné následky. O to dôležitejšie je riešiť určité body, keď váš vykurovací systém Viessmann signalizuje poruchu.

Ako sa zobrazuje hlásenie o poruche?

Na túto otázku neexistuje všeobecná odpoveď. Je to preto, že produkty Viessmann zobrazujú poruchy rôzne. Informácie špecifické pre daný produkt nájdete vždy v návode na obsluhu pre používateľa systému. Tie si môžete jednoducho a bezpečne stiahnuť vo formáte PDF prostredníctvom našej databázy ViBooks.

Vhodná reakcia na správu o poruche

Základné pravidlo znie: zachovať pokoj. Ak sa zobrazí porucha, najprv si prečítajte návod na obsluhu vykurovacieho systému. Tam nájdete podrobné pokyny, ako postupovať. Vo väčšine prípadov môžete vyvolať konkrétny kód poruchy. Zapíšte si ho. Je to dôležité pre inštalatéra, na ktorého sa máte obrátiť v prípade poruchy vykurovacieho systému Viessmann. Odporúča sa mať po ruke aj výrobné číslo. To nájdete napr. na typovom štítku vykurovacieho systému. V našej príručke je podrobne vysvetlené, ako nájsť správneho inštalatéra.

Čím viac informácií budete mať k dispozícii, tým ľahšie vám pomôže niektorý z našich obchodných partnerov.

Sprievodca krok za krokom

Ak váš vykurovací systém Viessmann signalizuje poruchu, jednoducho postupujte podľa nižšie uvedených krokov:

  1. Vyhľadajte typ poruchy
  2. Zapíšte si kód poruchy a sériové číslo
  3. Upozornite dodávateľa

Oprava vykurovacieho systému Viessmann

Po zapísaní všetkých dôležitých informácií ich odovzdajte montážnej firme. Ak ste vo svojom okolí ešte nenašli vhodného dodávateľa vykurovania na opravy a údržbu, jednoducho ho vyhľadajte pomocou nášho vyhľadávača odborných partnerov vo vašej blízkosti.

Nesprávne vykonané opravy majiteľom môžu niekedy viesť k vážnym materiálnym škodám. Preto by mal poruchu na vykurovacom systéme Viessmann odstraňovať len kvalifikovaný a autorizovaný odborný personál. Tým sa zároveň zabezpečí, že sa použijú originálne komponenty a systém bude bez problémov fungovať aj v budúcnosti.

Kontaktovať montážneho partnera vykurovania priamo pomocou aplikácie ViCare

Aplikácia Viessmann ViCare sa postará o väčšiu bezpečnosť a pohodlie aj v prípade chybového hlásenia. Systém svetelnej signalizácie ukazuje, či váš vykurovací systém Viessmann pracuje správne alebo nie. Keď je zelená, všetko je v poriadku. Keď je žltá, čaká sa ešte na servisnú prehliadku. Červená farba signalizuje chybu alebo poruchu vykurovacieho systému. V tomto prípade sa tiež zobrazí hlásenie o poruche. Veľká výhoda tejto aplikácie: ak sa vyskytne porucha, inštalatér je automaticky informovaný. Podmienka: udelili ste povolenie na servis. To sa dá jednoducho vykonať len dvoma kliknutiami. Inštalatér si potom môže prezrieť údaje systému a v prípade poruchy vykurovacieho systému Viessmann okamžite reagovať.

Väčšinu plynových vykurovacích systémov Viessmann inštalovaných od roku 2004, ako aj tepelné čerpadlá od roku 2010 a vykurovacie systémy na tuhé palivo od roku 2016 je možné cenovo výhodne, jednoducho a rýchlo kontrolovať pomocou systému ViCare.