Start_Landebahn.jpg

Vzletová a prístávacia dráha

Vzletová a pristávacia dráha je 1240 metrov dlhá a 30 metrov široká.

Pristávanie podľa prístrojov

Letisko je vybavené systémom náletu na prístátie s podporou GPS, takže sú možné aj pristátia pri zlej viditeľnosti podľa pravidiel IFR pre lietanie podľa prístrojov. Moderná pristávacia navigácia (PAPI) podporuje lietanie podľa prístrojov ak aj vizuálnu navigáciu.

Meteorologický systém Vaisala AW11 Allendorfské letisko disponuje automatickým systémom merania a záznamu meteorologických údajov. Tieto sú priebežne aktualizované a prístup na ne je možný na diaľku cez rádiové spojenie (ATIS), ako aj telefonicky.

Letová biznis prevádzka

Letisko pre obchodné kontakty

Letisko Allendorf je dôležitou súčasťou regionálnej dopravnej infraštruktúry a tak je aj významný faktor úspechu.
Medzinárodné trhy

Letová biznis-prevádzka je pre firmu Viessmann tradične veľmi významná a dnes je dôležitejšia, ako kedykoľvek predtým. Na jednej strane za ostatné roky výrazne pokročila internacionalizácia firmy - už 55 percent obratu pripadá na zahraničie. Na druhej strane sa však od založenia letiska nedostatočné napojenie regiónu na diaľkové dopravné siete výrazne nezlepšilo.

Geschaeftsflugbetrieb.jpg
Kundengruppe.jpg

Zákazníci na návšteve v Allendorfe

Asi tak jedna tretina všetkých letových pohybov pripadá na letovú biznis-prevádzku. Veľká časť letov slúži na časovo nenáročnú dopravu zákazníkov. Títo prichádzajú z celej Európy, aby navštívili sídlo skupiny Viessmann. Tu si môžete spraviť rozsiahli obraz o podniku, ktorý si za svojimi výrobkami stojí. Poinformujte sa ešte aj o projekte strategickej trvalej udržateľnosti udržateľnosti, ktorý Viessmann implementoval v Allendorfe (Eder).

Letecký športový klub Luftsportverein Ederbergland e. V.

Od stavby letiska v roku 1966 toto slúži leteckému športovému klubu Luftsportverein Ederbergland e.V. ako domovské letisko. Zmenou z letového terénu pre vetrone na moderné dopravné letisko ponúka Allendorf (Eder) súkromným pilotom atraktívne prostredie a optimálne podmienky. Výcvik a práca s mládežou – toto sú v združení ťažiskové témy

Letový výcvik prebieha priebežne a celoročne na vetrone, motorové lietadlá, motorové klzáky či tzv. ultralighty. Do dnešného dňa získalo svoje pilotné licencie asi 500 súkromných pilotov práve prostredníctvom leteckého združenia LSV Ederbergland. Mnohí z nich dosiahli aj značné športové úspechy a to na štátnych majstrovstvách, ako aj na majstrovstvách Európy. Ťažiskovou témou zostáva naďalej aj práca s mládežou, ktorej sa členovia Združenia venujú veľmi intenzívne.

Segelflug.jpg
Schneider_LS_8.jpg

Moderný lietadlový park

Viac ako 300 členom tohto združenia je k dispozícii moderný lietadlový park. Od motorového klzáku ASK 21 Mi, ktorý je schopný samostatného štartu zo zeme a je určený pre prvé „Letové pokusy“, cez výkonný klzák LS 8 pre vrcholový letecký šport, až po jednomotoré ultraľahké lietadlá, motorové klzáky či motorové lietadlá typu Piper alebo Cessna pokrýva lietadlový partk tohto združenia celé spektrum športového lietania.

Bohatý život leteckého Združenia

Život združenia sa nesie na jednej strane v znamení leteckých aktivít, na druhej strane ale aj spoločných aktivít, ako sú pešie túry, grilovačky, halové slávnosti, ako aj fotografické a filmové večery. Vyvrcholením celoročné programu sú veľké zahraničné lety „motorovej skupiny“ a letecké kempy „plachtárskej skupiny“ v tuzemsku ako aj zahraničí. Bistro Tri-Sixty s návštevníckou terasou pozýva pilotov aj hostí na kávu a zákusky.

anflugblatt_verkehrslandeplatz_allendorf_eder.jpg

Letová približovacia schéma letiska Allendorf (Eder)